refif kristianstad Schysst fiske

Fiffis namninsamling mot överfiske

Har du hört talas om de stora monsterbåtarna? De stora båtarna som är ute på havs och tar död på nästan all fisk i havet? Dessa monsterbåtar är dagligen ute i havs och bidrar till överfiske, detta kommer att leda till att ingen fisk kommer att vara kvar i havet. Detta kommer att drabba den marina ekosystemet hårt! Men än är det inte försent att stoppa överfisket men vi måste agera nu! Därför har jag valt att starta en insamling hos Greenpeace där alla kan skriva under! En kan inte göra allt, men tillsammans kan vi det. Därför kan ditt namn göra en förändring!

Underskrifter:
Mål: 50
2014-11-30 2014-12-30

av världens fiskbestånd är fullt utnyttjade, överutnyttjade eller redan kollapsade

Det destruktiva industrifisket förstör haven och tömmer dem på liv, samtidigt som skonsamma, småskaliga fiskare försvinner.

Om vi är tillräckligt många som säger ifrån kan vi få politikerna i EU att agera. Greenpeace kommer att leverera alla insamlade underskrifter till fiskeminister Sven-Erik Bucht och uppmana honom att stoppa överfisket.

Stå upp för schysst fiske!

Läs mer om kampanjen här.

Senaste namnen

refif
Ingen aktivitet på den här sidan ännu.