Sef Meens Eriksson Orsa Anta en grön utmaning

VASALOPPET FÖR SKOGEN

Det går också bra att swisha till 070 5323430 För mig är det viktigt att skydda svenska skogar av framförallt 2 anledningar: 1. Ett utökat skydd ökar skogens förmåga att binda koldioxid. 2. Vi måste måste skydda alla de arter som riskerar utrotas om ingenting görs. När det gäller de tropiska skogarna på planeten så har vi lyckats skydda 30% av dessa, av de svenska skogarna (ej fjällnära skog) är enbart 2% ordentligt skyddade. Om vi lyckas fördubbla detta lilla skydd för svensk skog skulle vi de kommande 30-40 åren minska våra utsläpp med 20 MILJONER CO2 varje år. Det är mer än vad vägtrafiken i sverige släpper ut varje år enligt statistik från naturvårdsverket. De skogar i sverige med höga naturvärden är också hem för tusentals arter som är direkt hotade om dessa skogar börjar avverkas konventionellt De här ekosystemen måste skyddas så snabbt som möjligt och därför är jag verkligen glad för att Greenpeace har startat sin kampanj för att rädda dessa skogar. Det är viktigt att komma ihåg att Greenpeace inte vill stoppa skogsindustrin, de vill skydda de skogarna som har särskilt höga naturvärden i den svenska delen av det norra skogsbältet. För att detta ska hända behövs ekonomisk kraft, därför har jag valt att skapa detta initiativ där vi tillsammans samlar ihop pengar för att skydda den svenska skogen. Mitt mål är att vi tillsammans samlar ihop ihop 4000 kr, om vi fixar detta ska ni få se mig slita mig igenom vasaloppet i en flashig djurdräkt :D Så avvara en hundralapp till ett bra syfte så når vi 4000 kr tillsammans.

Insamlat belopp:
Mål: 4 000 kr.
2017-02-25 2017-03-05

Donationer:

Senaste gåvor

{{don.Amount | number:0}} kr.
Sef Meens Eriksson
Det finns inga gåvor till denna insamling ännu