Gå med i Plastkampen - tillsammans för levande hav! 🌊✊🏼🌊

Våra hav står inför fler hot än någonsin och det är vårt levnadssätt som är orsaken. Det är inte bara plast - utan även klimatförändringar, överfiske och gruvdrift på havsbotten som hotar vår blå planet.

Friska hav är förutsättningen för allt liv på jorden. Friska hav, fulla av liv, skapar syre och fångar upp koldioxid. Haven är en av våra främsta allierade mot klimatförändringarna. För att skydda valarnas och sköldpaddornas hem och lämna efter oss en levande planet för kommande generationer måste vi skydda minst 30% av våra världshav innan 2030. FN's förhandlingar har redan börjat och förväntas avslutas år 2020 - en överenskommelse som är avgörande för världens hav.

Det är därför vi kommer genomföra Greenpeace mest ambitiösa expedition någonsin: där vi kommer uppmärksamma miljöhot, göra undersökningar och bygga vetenskapliga belägg för stöd till behovet av havsreservat. För att hålla oss oberoende tar vi inte emot pengar från vare sig stater eller företag. Vi behöver därför allt ekonomiskt stöd vi kan få från engagerade privatpersoner som tillsammans med oss vill skydda våra hav.

Gå med i Plastkampen du också! Du kan stödja någon av våra supporters med ett bidrag eller starta en egen insamling - själv, tillsammans med dina vänner eller förening. Pengarna som samlas in genom Plastkampen går till Greenpeace fortsatta arbete för haven och för en grön och fredlig framtid.

Tillsammans kan vi göra skillnad. Tillsammans för levande hav.