Hundklader.eu Stockholm Plastkampen

Hundklader.eu - Stöd vår insamling till Greenpeace

Vi, som på vår fritid driver webbsajten https://www.Hundklader.eu, vill med denna insamling uppmana alla våra läsare, unga som gamla, att stödja miljöorganisationen Greenpeace i deras viktiga arbete för att hav och sjöar ska vara fria från plast. Plasten är ett stort hot mot livet i våra hav och sjöar. Produktionen av plast har ökat stort sedan 1950-talet och varje år hamnar cirka 8 miljoner ton plast i haven. Det är verkligen dags att tag i detta stora miljöproblem. Stötta Greenpeace insamling för renare hav med ett bidrag. Alla medel är välkomna. Tillsammans kan vi göra skillnad! Kort om Greenpece (en av världens största miljöorganisationer): Greenpeace grundades i Kanada redan år 1971. Då var målet att stoppa kärnvapenprov, men man har sedan dess utvecklats till att bli en stor och viktig internationell miljöorganisation. I mer än 40 år har organisationen arbetat för att skydda hav och sjöar på vår planet. Läs mer på: https://sv.wikipedia.org/wiki/Greenpeace

Insamlat belopp:
Mål: 1 000 kr
2018-12-08 2019-12-31

Donationer:

Senaste gåvor

{{don.Amount | number:0}} kr
Hundklader.eu
Det finns inga gåvor till denna insamling ännu