Kristina Söderberg HALMSTAD Plastkampen

Kickis plastkamp

Hjälp mig att stötta Greenpeace och deras arbete för plastfria hav! Den 8:e juni, på Världshavens dag, lanserade Greenpeace Plastkampen för att tackla ett av de mest akuta miljöproblemen vi har idag: plastföroreningarna av våra hav. Över 8 miljoner ton plast hamnar i våra hav varje år. Det är lika mycket som 3,2 miljoner olympiska simbassänger eller en lastbil full av plast - varje minut. Nära 90% av den plast som produceras globalt återvinns aldrig. Det viktigaste vi kan göra är att sätta press på makthavare, regeringar och företag så att plasttillverkningen stryps vid källan. Så länge plast produceras och tillåts användas vårdslöst av företag i förpackningar får vi inte bukt med problemet. Som världens största oberoende miljöorganisation jobbar Greenpeace aktivt med att driva processer mot plasttillverkning, både globalt och lokalt. Målet är en långsiktig och permanent förändring. Vi har kämpat för positiv samhällsförändring och en friskare planet i snart 50 år, allt tack vare privatpersoners engagemang och ekonomiska stöd.

Insamlat belopp:
Mål: 3 000 kr
2018-08-25 2018-09-24

Donationer:

Senaste gåvor

{{don.Amount | number:0}} kr
Kristina Söderberg
Det finns inga gåvor till denna insamling ännu